onsdag 8 februari 2012

Å nej, den tog slut

Nu har jag läst ut Tinas roliga bok och är lite bedrövad över att den redan är slut. Sådär som man blir med riktigt bra böcker.

(I dessa dagar måste jag låsa in mig på toaletten med mina böcker för att få läsa ifred för allt detta familjeliv som myllrar omkring mig. Säg inget åt min man. Han tror att jag bara har väldigt långsam matsmältning.)

Nu har jag börjat på en ny, en amerikansk grej som närmast liknar nån self help-smörja om att finna lyckan i livet och bla bla. Jag orkar inte ens nämna titeln, jag blir så deprimerad av hur fånigt det låter vilket väl innebär att boken motverkar sitt eget syfte. Men läser gör jag i alla fall. Vem vet, kanske man lär sig nåt och blir lite lyckligare, så där mitt i allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar