onsdag 4 februari 2015

Mission impossible

Nu har jag försökt blogga ett par gånger "medan jag nattar", men det går inte. Treåringen far runt som ett yrväder, försöker smita ur sängen, etc. Ofta får jag lägga mig brevid honom för att han alls ska lyckas slappna av. Ligger jag inte bredvid får jag på olika sätt försöka parera hans rymningsförsök. 

Jag gör mitt bästa för att inte göra det till en rolig lek för honom ("roligt för hela familjen", förresten, det är väl en marknadsföringskliché som är en ren självmotsägelse?) men treåringar tycker ju det är roligt att äta Lego eller gömma yllesockor, så det är svårt. Han har sin egen definition på roligt.  

Det här inlägget skriver jag några bokstäver i taget, varefter jag alltid pausar för att tyst och allvarsamt lyfta in honom i sängen igen. Tvåhundra gånger till så kanske han tröttnar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar