onsdag 13 maj 2015

Business as usual

Oj, en sån onsdag. Vi har förkylning, astma, krupp och spysjuka i huset - simultant. Jag var tvungen att ställa in en länge emotsedd jobbgrej, det omsorgsfullt uttänkta barnvaktsarrangemanget gick om intet och barnvakten är eventuellt bonussmittad med x antal farsoter. 

Och det ösregnar, förresten. 

Min naturliga reaktion här är att segna ihop i en liten geléaktig hög som dallrar av harm. Idag tänkte jag testa nåt annat, för en gångs skull. Göra nåt roligt, så roligt man kan göra sig en regnig virusmättad onsdag. (Läs: jag tänker googla ner mig i lättklädda bilder av Jared Leto, men säg inget till min man...)

Thank the sweet Lord för att sommaren är på väg. Det ska bli en skön omväxling att byta ut förkylningarna och spysjukorna mot fästingar, skrubbsår och solsting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar