onsdag 11 november 2015

Att göra

Nu har jag räknat ut tidsfördelningen på mitt moderskap denna november månad:

7% leta vantar
13% skrapa oäten mat av tallrikar
20% tjafsa
25% komma ihåg att tvätta allas händer
35% oroa mig för saker

När jag tänker efter är det nog vad jag skulle göra annars också, även om jag inte hade barn.

Å andra sidan. 
Jag har tre bra böcker på gång.
Det finns marmeladkulor i skåpet.
Jag har skaffat Netflix och sett flera roliga filmer på raken.
Man kan helt lagligt stalka kändisar på Twitter.
Emellanåt får jag till och med nåt vettigt gjort.

Och så har jag bestämt mig för att anmäla mig till en danskurs. Ha! Hej på dig, fyrtioårskris!

3 kommentarer:

  1. Haha, ja min 40-årskris slog till också precis i samma ålder. Sen kan jag ju också rapportera från andra sidan, att de där procenten faktiskt krymper lite. Och danskurs, minsann! Det var värst ;) Och böckerna! Tips, tack, inte bara nämna sådär i förbifarten, väl?

    SvaraRadera
  2. ... eller när jag tänker efter: procenterna omfördelas, de med oro, nojor och sånt minskar lite, medan leta efter saker ökar. Hm.

    SvaraRadera
  3. Böckerna är nu kanske för de närmast sörjande men en som jag kan rekommendera är komikern Amy Poehlers "Yes Please". Hon är alltså den berömda systern till han Greg i "Welcome to Sweden".

    SvaraRadera