fredag 30 december 2016

Löften av olika slag

Haaa! Nu har jag läst mitt första årshoroskop för 2017 och det står KLART OCH TYDLIGT att jag kommer att tjäna mera cash i höst. Året Runt, jag kommer att hålla er ansvariga för om det inte slår in.

Vad övrigt är så har jag lyckats med exakt noll av mina föresatser för denna semester, vilket är remarkabelt med tanke på att de föresatserna var
1) sova
2) se på bra filmer.

Vilket föranleder följande tankegångar:
1) varför ska jag alltid ha föresatser? Kan man inte bara få skita i allt nån gång?, samt
2) jag såg en mycket dålig film som i alla fall var bra på det sättet att huvudrollsinnehavaren var mycket stilig, räknas det? Det var inte Channing Tatum.

Och nu är det snart nyår också. Borde man lova nåt? Mot bättre vetande går jag alltid i fällan och lovar guld och gröna skogar och magrutor senast i mars. Det känns lite som om man gett upp totalt om man inte alls vill bättra sig lite. Eller mycket. Det är alltid mycket.

Så, magrutor i mars, är ni med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar