söndag 11 november 2012

Happy happy

Vågar man logga in på Facebook idag? Det brukar vara så tjockt med smygskryt såna här dagar.

"Härlig [fyll i valfri helgdag]! [Jobbig motionsform] med finaste vännen Sara, Johan grillade [dyrt kött] till lunch och på kvällen har jag och barnen bakat [något godare än det du brukar baka]."

*plats för bild på vackra barn, kaka i förgrunden*

Jag håller ju på själv också. Sömn, mat, bekräftelse, är det inte i den prioritetsordningen den mänskliga naturen arbetar? Gilla mig!

Det slår mig att detta är ett väldigt 30-something-sätt att skryta på FB. Hur skryter månne 18-åringar? Eller 60-åringar?

10 kommentarer:

  1. Ja, eller hur! Man ska vara så himla lyckad hela tiden! Intressant undran över vad andra generationer skryter med. Har dock väldigt få i andra kategorier bland vänskaran där... och själv så blev jag på-riktigt-sur igår när maken uppdaterade när vi var på sällsynt vuxen-utan-barn-kväll ute, och han facebookuppdaterade (förstås!) – men taggade inte mig!!! Skandal :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Quelle horreur! Ett riktigt äktenskapsproblem-för-2010-talet.

      Radera
  2. Kära barn
    Vi 60+ skryter med hur många krämpor vi har. Ju fler desto högre status!
    Nog för att det kryper litet längs ryggraden, då man kommer på att äldrevården är nästa i tur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mor, är det du?
      Jag tror förresten också att 60-plussare skryter med sina barnbarn. Merete Mazzarella skrev en gång en arg krönika om att hennes medpensionärer ska hålla käft om sina härliga barnbarn, för hennes bor långt borta i USA och låter sig inte skrytas med lika lättvindligt.

      Radera
    2. Okej du fick fast mig. Och du har alldeles rätt. Det är bara det att man pratar inte barnbarn och krämpor i samma andetag. Och alla har inte barnbarn att skryta med så man får ibland vara litet försiktig. Men krämpor har vi alla.

      Radera
  3. Jag skryter med hur många bloggutmärkelser jag fått ;) hi-hi, fick min första.
    Nu har jag gett dej en bloggutmärkelse på http://muminochjag.blogspot.fi/. Tack för väldigt många och goda skratt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oooo, tack! Jag är tyvärr jättedålig på att "skicka vidare" sådana här grejor, men jag bugar och bockar inför utmärkelsen.

      Radera
  4. Haha, mitt i prick! Själv brukar jag köra på anti-statusar där jag riktigt vältrar mig i min skit. Verkar uppskattas lite mer iallafall ty nobody likes a showoff anyway.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det konstiga är ju att man "måste" gilla skrytstatusar, så att skrytaren inte blir sårad för att man ignorerar deras familjelycka. :)

      Radera