måndag 17 juli 2017

Censuren ingriper

Vad f...?

Jag visste inte att man kan öppna kameran på iPaden genom att svajpa till vänster. Ja vadå, jag är född när det fortfarande fanns telefoncentraler med tanter som kopplade en rätt och tjuvlyssnade på allt man sa. Det var som Googles personuppgiftsinsamling, men analogt och mer lokalt så att säga.

Men sexåringen, han tycks ha insett det. Svajp, svajp, så har han öppnat kameran och tagit en bild.

På mig! 

Ur den mest osmickrande vinkeln i universum!!!

Det är kanske det fulaste foto som någonsin tagits med mig som motiv!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Min annars mycket prominenta haka, ett arv från min fars sida, har plötsligt försvunnit, liksom dragits in världshistoriens rynkigaste hals. Jag ser ut som en korsning mellan en mupp och E.T. Jag ser ut som en rymdmask från planeten Örk. 

Och nej, ni får inte se bilden. Jag ska deleta den, skrota iPaden, bränna skrotet och skicka askan till Brasilien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar