tisdag 29 augusti 2017

Hur man än vänder sig måste man städa

Alltså, gud vad bra, vi fick en dammsugarrobot härom månaden av nån som inte ville ha den, och även om jag aldrig själv skulle ha lagt ut pengar på en sån måste jag säga att det är. Bästa. Uppfinningen. Nånsin. 

Förr fick man ett astmaanfall om man skulle ta upp en grej som trillat ner bakom soffan, så dammigt var det. Men nu är det semistädat hela tiden, och inte är det vår förtjänst. Det är den gudomliga robotens.

Dessvärre inbillar vi nu oss att vi har fått en husa som också svabbar golv, byter lakan och tvättar toan. Städmoralen har sjunkit ett snäpp (till). Typ, nu behöver man ju ALDRIG städa! 

Min hemliga önskedröm är att skala av den här lägenheten, pryl efter pryl, tills det blir en våt Konmari-dröm bestående av ett golv och en minimalistisk soffa. Lättstädat! Enkelt att spola av! Jag hatar små prylstilleben som samlar damm och ska flyttas av och an när man städar. 

Tyvärr hatar jag också minimalistisk inredning och gillar en bohemisk stil med (suck) små prylstilleben. Så troligen händer ingenting, vare sig åt det ena eller andra hållet. Men vårt semibohemiska hem har i alla fall ovanligt rena golv för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar