torsdag 8 augusti 2013

Måste skaffa snabbare uppkoppling

Men huj. Varför måste jag alltid ligga efter i tanken? Det är som då ljudet ligger efter bilden i teve. Eller snarare, ljudet ligger före bilden. Jag pratar först och tänker sen. Eller blir arg först och tänker sen. Fast det är å andra sidan kanske inte så många som efter noggrant övervägande i fem minuter blir tvärarga. Tvärargheten förutsätter att man är spontan. Dumspontan.

Jag skulle inte ha nåt emot om huvudet arbetade lika snabbt som munlädret. Det verkar bli lite bättre med åren, men i snigelfart. I den här takten kommer skallen och käften att vara synkroniserade i höjd med min 90-årsdag.

Vi noterar i övrigt: idag har det så varmt här att mina hjärnceller krullar sig i fukten. Vilket kanske förklarar den ovanligt tröga trögheten på jobbet idag. Det var inte den dagen då man önskar sig att ett gäng förmän på utvecklingsseminarium ska tåga in och ställa svåra frågor. Men det blev den dagen i alla fall. Efter tio minuter inne i biblioteket såg de ändå ganska slaka ut själva. Så går det när man är omgiven av all den där imponerande världslitteraturen... och 29-gradig värme med närmare 100-procentig luftfuktighet.

2 kommentarer:

  1. Du behövde alltså inte ens säga att det mest utvecklande skulle vara lite luftkonditionering?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De insåg tydligen det skriande behovet helt utan hjälp...

      Radera