onsdag 26 mars 2014

Just nu behöver jag lite chokladkraft, känner jag

Har ni koll på vad som ger er kraft här i livet? Så där till vardags, och på en mer högtravande nivå?

Jag känner att jag kanske lite har glömt bort den saken på sistone. Och glömt bort att människan fungerar som en billig Samsungtelefon: det går att hålla på ett bra tag men sedan heter det plötsligt "BATTERINIVÅ LÅG" och då får man langa fram laddaren fort som attan.

Anyway, jag har en känsla också av att folk ibland tror att de får krafter av vissa saker men egentligen låter det bara bra i ens CV. Sådär, "familjen ger mig kraft", "min tro ger mig kraft". Så kan det ju vara. Fast ibland tror jag att vi får kraft av sånt som att smygäta barnens godis sent på kvällarna eller peta oss i näsan och inspektera kråkorna jättenoga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar