söndag 3 februari 2013

Sjukrapport

Jag är sjuk. Förkyld. Innan barnen kom brukade jag bli förkyld som normalt folk, lite snor och hosta några dar och sen var det färdigt.

Numera blir jag alltid tokförkyld och det slutar med att jag får gå till doktorn och tigga antibiotika. Huruvida jag kan skylla på barnen vet jag inte, men det går ju alltid att försöka.

(Vi ska inte ens tala om hur ofta jag numera drabbas av vinterkräksjukan, som jag inte hade mer än en gång under hela 90-talet och en stor del av 00-talet. DET skyller jag avgjort på barnen.)

Just den här flunsan är nog det värsta som drabbat Norden sedan inlandsisen lade sig i ett kilometertjockt täcke över hela trakten. Tror du mig inte så kan vi byta bihålor ett tag.

Ursäkta mig, nu ska jag däcka i tevesoffan och addas gedob budded.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar