fredag 22 mars 2013

Fredagsmys

Nämen vad är nu detta, här borde man ju börja grunda lite och stå i duschen och borsta tänderna och allt vad folk nu optimistiskt gör innan de åker ut på "disco-dans" en fredagskväll, och så går det inte för att jag känner mig trött som en självdöd ko. Sade hon ironiskt. Himmel så skönt att äntligen vara i fas med sin inre tant. Som slutkörd småbarnsförälder behöver jag aldrig motivera att jag inte vill åka ut och festa, tvärtom skulle jag behöva en verkligt bra förklaring för att sticka ifrån familjen. Det var inte lika lätt när jag var en nördig 19-åring som avskydde att "gå ut".

Nu får man i stället bara korka en fruktjuice och öppna påsen med salta nötter. Halleluja.

2 kommentarer:

  1. Amen! håller fullständigt med: härligt att vara i fas med sin inre tant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vår generation är generation Tant. Du har väl läst Elin Eks "Supertanten"?

      Radera