fredag 11 oktober 2013

Årsredovisning

Imorgon fyller jag år.

Av förekommen anledning har jag funderat lite på det här med åldrande idag. Vet ni, jag läste en gång att det enda som fortsätter växa på en människa efter puberteten är händerna och näsan.

Näsan! Vilken olyckligt vald kroppsdel! Det kunde väl ändå ha varit brösten, eller nåt. Tänk så mycket kosing de skulle ha sparat, dom som pumpar upp sig med silikon och grejor. Bara åldras och få gå upp i bh-storlek vartefter.

Nu funderar jag bekymrat på om näsväxandet eventuellt också gäller hakan. Den ligger ju ganska nära och sådär. Jag menar alltså inte dubbelhakan, att den växer på vissa av oss är det ju ingen tvekan om. Men alltså: själva hakspetsen. Den tänker väl inte bli större? I så fall får jag, som ärvt släktens rejäla, manliga überhaka, börja skaffa nåt slags stöd som jag kan avlasta vikten med.

2 kommentarer:

  1. Oj! Bloggläsningspaus och det finns plötsligt en hel massa man missat. Födelsedag till exempel. Grattis i efterskott, hoppas du hade en strålande dag!

    SvaraRadera