onsdag 23 oktober 2013

Quelle hårröör (get it?)

Jag är säkert sist på bollen med att inse det här, men nu har jag äntligen fattat vad som är 10-talets motsvarighet till "permanentat hår med sidobena och en liten rak lugg" på 15-åriga tjejer. Ni vet, som det var in the good ol' days back in the nineties då jag levde mina mest trendkänsliga år.

Det är "långt hår". Jättejättelångt, rakt hår, som räcker ner till mitten av ryggen. Alla tjejer har det, alla.

Jag är mycket tacksam för att jag levde i permanenteran. Det var snällare mot oss som har s.k. "pillihiukset", tunt platt hår som hänger rakt ner, och som i mitt fall inte kan odlas längre än till axlarna innan det liksom blir deprimerat och självdör. Till och med sådana som vi kunde bli jättesnygga (hmmm) med ett jättelockburr.

I hemlighet tycker jag fortfarande att det är rätt snyggt med permanent och sidobena. Och så gillar jag en massa annat från 90-talet. Grunge. Indianfiltsmönster. Oversize. Det är tur att allt kommer tillbaka i mode om man väntar tillräckligt länge.

4 kommentarer:

  1. Haha, ja, har noterat långhårigheten! Men 90-talet är plötsligt jätteinne juh! 9-åringen här vill absolut ha grova skor och rutig skjorta (och ännu kortare hår, dock, permanenttrenden kanske dröjer en stund till...). Själv såg jag mig i spegeln och såg en tant, så kanske nåt måste göras. Permanent!? Man vill ju inte se ut som försök till trendkänslig 16-åring heller! Fast rätt frisyr på fel person kan ju bli så väldans fel också, hihi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har förtjust köpt några oversizetröjor i höst! Kanske vi båda ska testa att odla jättejättelångt hår på våra felaktiga tanthuvuden, gå i rutig flanellskjorta och Doc Martens och se hur det blir...

      Radera
  2. Jag köpte en oversize flanellskjorta för några veckor sen på Monki. Alla andra jag såg i min ålder i sagda butik var där i egenskap av mödrar till döttrar i åldern 15-20. Äger också tre par Doc Martens. Jag bidar bara in tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äh, du behöver inte bida. Kör hårt bara.

      Radera