onsdag 17 juni 2015

Tio saker jag lärt mig på sistone

  1. Det är överraskande svårt att lära sig fler än fem ackord på ukulele. Och det här med att högerhanden ska strumma i en annan takt än vänsterhanden byter ackord: glöm det.
  2. Med lite slarvigt utförande kan jag göra 1 st chin (räckhäv). Applådera gärna.
  3. Folk kan fortfarande inte läsa mina tankar.
  4. Det är en viss skillnad på vad jag tror jag äter och det jag de facto äter. Månne social- och hälsovårdsministeriet är intresserat av att göra en närmare utredning?
  5. Mitt nya finska favoritord är "apinanraivo". Av nån anledning ger det mig fantastiskt roliga bilder i huvudet, att nån t.ex. städar garderoben som en ursinnig apa.
  6. Intelligens, empati och samarbetsförmåga är inte alla förunnat.
  7. Normal artighet tycks inte heller vara en självklarhet. Det förefaller oklart vad man egentligen ska få kräva av folk, kanske att de har kläder på sig när de går hemifrån och att de inte äter brunsås med händerna. 
  8. Det här är tydligen åldern då man börjar få mystiska krämpor. Fast fortfarande på amatörnivå, som åderbråck och pigmentfläckar.
  9. De där billiga flygbiljetterna som alla hävdar att finns, de finns inte.
  10. Ibland är man en tillräckligt engagerad förälder om man halvsover bredvid ungarna i tevesoffan framför Bolibompa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar