fredag 20 december 2013

Julefrid, och ett ambitiöst nytt år

Ska ni avlägga några nyårslöften? Då året börjar närma sig sitt slut blir jag alltid lite sinnesförvirrad och börjar lova saker till höger och vänster, fast jag knappt har tid att borsta tänderna som mitt liv ser ut just nu. Men ändå! En nystart, ett nytt liv! I år fantiserar jag om minst tre gigantosaurusprojekt, som vart och ett skulle kräva att man var singel, barnlös och möjligen också arbetslös. Kanske skulle man hinna då. Men försöka duger! Som man brukar säga när man är yr av nyårschampagnen och alla storstilade ambitioner.

I alla fall ska jag hålla fast vid ett av mina modernare löften, som jag blivit tvungen att genomföra lite nu som då under senare år: sociala medier-fasta. Ingen blogg, inget Facebook, inget Twitter, inget Instagram, inget slösurfande. Möjligen måste man betala en och annan räkning genom nätet, men det är också allt. Det kör jag med ett par gånger i året nuförtiden, eftersom sociala media automatiskt innebär att jag också börjar tänka på jobb.

Den här julen loggar jag alltså ut igen, men återkommer så småningom. Då kanske jag får byta bloggens namn till "Allt jag har lovat göra", och så blir det räfst och rättarting. Vad nu det betyder, gudars så ålderdomligt uttryck. Ses i januari!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar