söndag 6 oktober 2013

Det är mycket nu

Gudars, jag bloggar ju aldrig nuförtiden. Det är mina barns fel. Mer specifikt mitt yngre barns fel, som numera inte alls somnar lugnt och prydligt vid sjutiden utan kan ligga och rotera till halv tio medan han kräver olika former av avancerade nattningsknep för att alls hållas i sängen. Sen är kvällen slut för min del också och det är dags att sova.

Där emellan har man en halvtimme på sig att "förverkliga sig själv", varvid jag hysteriskt försöker välja mellan ett tiotal olika projekt. Glöm det där om att bara sätta sig ner och ta det lugnt en stund. Vila kan man göra i graven. Eller?

Ärligt talat börjar jag känna mig lite trött mellan allt nattande och kraven på att komma ihåg kilometerlånga evenemangslistor från både dagis och förskola. Gympakläder med! Termos med! Kom inte för sent på torsdag!

Idag har jag i alla fall släpat ut familjen i parken nära oss där de har motionsbana och utegym. Och lyckades till och med träna en liten aning. Tvååringen föll handlöst från diverse maskiner men bara två gånger, och vädret var soligt. Tack för det, televerket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar