torsdag 5 april 2012

Glad påsk!

Nu blir det lite tyst här på bloggen några dar för jag ska tillbringa påsken med att hetsäta chokladägg fyra dar i sträck och det blir så kladdigt på tangentbordet om man sysslar med sånt när man skriver. Och gärna skulle jag också ägna mig åt det som norrmännen tydligen kallar "påskekrim", att man åker till sin hytte i bergen och läser deckare och latar sig. Men eftersom orden "lata sig" inte går att använda i samma mening som "småbarnsförälder" blir det väl inte mycket av den varan. Påskägg kan man åtminstone äta medan man plockar disk och letar strumpor och leker att man är Yakari (och Yakaris häst).

Så påskpuss på er! Läs lite påskekrim för min räkning, ni som hinner. Tony Hillerman är en av mina gamla favoriter, honom kan ni läsa om ni vill fortsätta på indiantemat när ni tröttnat på att leka Yakari (och Yakaris häst).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar