fredag 20 april 2012

In the year 2000

Här sitter jag som vanligt med laptopen i knät och har väldigt varma och mysiga lår. Och kanske lätt radioaktiva lår? För alltid när jag sitter så här med datorn ovanpå mig kommer jag att tänka på den där artikeln om en finlandssvensk mamma med fyra barn som hon matade med idel ekologiska långkok. Hon hade, när hon var gravid och ville vara särskilt försiktig, köpt nån slags skärm att ha mellan magen och datorn, så att magen inte skulle utsättas för nån strålning (oklart vilken sort). Jag ser framför mig en sån där hatt av aluminiumfolie som crazy people brukar vrida till i amerikanska filmer då de ska skydda sina tankar mot ufon. En maghatt, så att säga.

Fast med tanke på att jag nu förmodligen sitter i ett fält med tjugo olika sorts trådlösa frekvenser så undrar jag om det är nån vits att kämpa emot. För att inte tala om högspänningsledningen som går en bit härifrån, ho vet vad den släpper ur sig. Och min tandläkare, han ska då alltid ta en massa suspekta röntgenbilder av mitt huvud. Det är ett rent under att jag inte är självlysande vid det här laget.

2 kommentarer:

  1. Man vet inte vilka sorts störningar som kan uppstå av datorsurfing i famnen.Nu ska vi se om kommentaren går fram.Hälsn. P-E F.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får väl nog lägga lite aluminiumfolie i knät. Och fram kom det!

      Radera