torsdag 12 april 2012

Här sitter jag nu på min tumme

Uuuh. Nu blev jag så där igen att jag borde göra x och y men egentligen vill jag bara äta choklad och hänga på Facebook i stället. Jag är hemskt dålig på att få tummen ur och göra sånt som just nu bara är tråkigt och intetsägande, men som om jag gör det 2000000 gånger kommer att ge mig en fantastisk livskvalitet (exempel: träna coremusklerna, göra långkok och frysa in).

Kan man hänvisa till att man "njuter av livet" i stället för att kräva kadaverdisciplin av sig själv? Är det överhuvudtaget en njutning att slöhänga på Facebook? Och hur coola magrutor skulle jag inte ha nu om jag hade tränat dem lika lång tid som jag använt till att googla Hollywoodskvaller? Jag bara frågar.

4 kommentarer:

  1. Ha-ha. Samma här. Flera timmar framför datorn, nema problema. Tror att det finns roligare saker att göra.

    SvaraRadera
  2. Kadaverdisciplin? Det var ett nytt ord för mig.

    Att slöhänga på facebook och ursäkta det med att det är en njutning eller skulle bidra med något annat av värde är nog bara självsuggestion. Men själv hänger jag nog där alldeles för mycket också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog i så fall mest en njutning jämfört med att göra 50 armhävningar. Allting är ju relativt.

      Radera