tisdag 2 september 2014

Nu, skärpning

Dags att bestämma sig. Vill jag: 

a) sitta och oroa mig för att få ebola
b) sitta och oroa mig för att Putin ska smyginvadera Finland*
c) sitta och irritera mig på att vi redan är sjuka allihopa ett par veckor efter skolstart
d) sitta och oroa mig för att få kräksjukan (se alternativ c)
e) sitta och oroa mig för Euriborräntorna
f) sitta och skämmas för en sak jag sa 1996
g) sitta och slösurfa på Facebook alla kvällar
h) sitta och se om skitgamla romantiska komedier

eller möjligen

i) stiga upp och göra det där viktiga/roliga jag aldrig gör eftersom jag har så fullt upp med allt det där sittandet?



* = Först invaderar han bara Sibbo för de är ju vana vid att bli annekterade. Sen finns det plötsligt 50.000 ryska soldater i landet medan Ryssland låtsas som om det regnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar