fredag 23 januari 2015

Keeping it professional

Så här lär det vara. Man ska inte skriva nåt personligt alls på nätet, ever. För tänk om du söker jobb nån gång? Då kommer din potentiella arbetsgivare att googla dig, och hitta dina gamla fyllefoton och ångeststatusar.

Det bästa är att bara skapa en spotlessly clean profil på Linkedin och hålla skenet uppe i alla lägen. Aldrig verka svag, eller mänsklig. Bara anställningsbar. Stod det i Femina. Jag hämtar all min kunskap ur damtidningar. 

Hu, en sån tråkig värld det skulle bli. Jag tror att jag själv aldrig skulle anställa nån som bara hade en perfekt Linkedinprofil och inget annat. Psykopatvarning där, skulle jag tänka.

Och han Knausgård, han skulle då aldrig få ett enda arbetsuppdrag nånsin igen, om vi ska gå på den där linjen.

Detta som ett försvar för eventuella personligheter här på bloggen. Fast har du några fyllefoton på nätet så ska du nog radera lite. Om inte annat så ser du för jävlig ut på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar