måndag 23 mars 2015

Dagens saldo

Jaha, vad har jag gjort idag då? Vabbat en magsjuk unge, det är vad jag har gjort. Hours of fun med plastbaljor och trasor. Och så den tröstande insikten om att det snart förmodligen är nån annans tur. Jag har decinficerat huset med saltsyra, men det båtar väl föga.

Tack och lov för att jag med åren blivit mindre hypokondrisk och mer praktisk när det gäller just magsjuka. Numera är jag inte längre fullt lika lamslagen av tanken på att möjligen bli sjuk själv, utan mer så där "så bra, just nu är jag inte sjuk, då kan jag äta den här goda maten". 

Vilket påminner mig om att vi har glass i frysen. Hmm.

På den goda sidan också det att jag mellan varven idag hann läsa ut min deckare av Robert Galbraith (pseudonym för JK Rowling). En bok precis i min smak. Nu är jag nöjd men samtidigt lite deprimerad över att den tog slut. Så där som det är med bra böcker. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar