lördag 5 september 2015

Och nu med lite mindre patos

Nå, nu är jag själv förkyld också. Men annars har jag lugnat ner mig lite. Det är så många andra som är arga hela tiden, så mitt bidrag tycks inte behövas till världens samlade ilskeyttringar. 

Sonen är arg för att han måste sova, och sen eskalerar det därifrån. Folk som jobbar är arga på andra som jobbar på fel sätt, folk som är släkt med varandra är arga för att de är släkt och därmed måste umgås (på fel sätt), alla är arga på regeringen och regeringen är arg för att ingen lyder. Rasisterna är arga på flyktingarna och flyktingarna är arga på rasisterna. Dalai Lama är troligen inte arg, men han får aldrig uttala sig nu för tiden. Islamisterna är arga på allt som inte är precis exakt som de vill ha det och bombar sönder det som misshagar dem. Och i vårt husbolag är det ett antal tanter och gubbar som alltid är arga på minsta förseelse. Att bo här börjar kännas som att se på VM i arga lappar.

Nyss glömde vi ett täcke på mattbalkongen vilket föranledde följande essä:

"Vem är det som glömt ett täcke på fjärde våningens mattbalkong, det har legat där i MINST EN VECKA NU! Ta GENAST in det om du vill ha kvar det, MATTBALKONGEN ÄR INTE TILL FÖR FÖRVARING!!!" 

Det hade ju räckt med mindre, liksom. Vilket får mig att omformulera förra inlägget så här:

Nys helst i armvecket om du är förkyld. Tvätta gärna händerna ibland. Och när du är klar med det kan du räcka mig Finrexinen.

1 kommentar:

  1. Annica, också österbottning i förskingringen18 november 2015 kl. 22:03

    Slutklämmen i den här bloggen är typexemplet på varför jag läser din blogg. Jag gillar din sarkastiska humor och att du har självdistans nog att dra dej själv över samma kam som du drar alla andra. Plus att du är underbart glansbildsbefriad.
    Hurra och tack :)

    SvaraRadera