söndag 11 mars 2012

Hit me baby one more time

Kära dagbok.

Jag har gjort det igen. Jag smög mig in på Plantagen och köpte tolv fröpåsar, som jag låtsades att egentligen kanske bara var sju stycken. Och sen startade jag förodlingarna så fort jag kom hem. Nu står det krukor överallt efter min orgie, till och med i kylskåpet.

Och efter det, som när en hetsätare hittar några dammiga chips bakom soffan och slukar dem i ren desperation, grävde jag fram ytterligare ett tiotal fröpåsar ur gömmorna (bäst före 2007) som jag nu planerar att stoppa i jorden.

Finns det månntro avgiftningscentraler för Anonyma Förodlare?

P.S. Idag såg jag grannhusets gårdskarl smälta isen framför garaget genom att spola den med hundratals liter vatten. Det får man väl inte?

4 kommentarer:

  1. Ja, om inte annat så kan du ju bilda klubb med en viss make i min närhet... Förresten, gamla fröer går ofta bra att få att gro! Heja! Det är först när golvet har fler krukor än leksaker du ska börja oroa dig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart-ettåringen fixar nog i alla fall kvickt så vi har krukorna på golvet, även om leksakerna ännu vinner i antal.

      Radera
  2. Du är inte ensam. Jag heter Linnea och jag är en förodlare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen Linnea! Sätt dig här i ringen bara...

      Radera