fredag 9 mars 2012

Tyst, Majvor!

Här försöker jag se på Voice of Finland i teve men det går inte så bra. Jag lider av en myötähäpeä utan dess like vilket innebär att jag tidvis måste hålla för både ögon och öron och sjunga LALALALALA för att stänga ute vissa element i tävlingen.

Jag pallar inte för live-sändningar. Inte av något slag. Melodifestivalen, Idols, Talent, Radiodoktorn, Ring så spelar vi... Det krävs bara att nån säger "Ja, hej, det här är Majvor från Kvevlax..." så måste jag springa ut ur rummet, högljutt lallande. Eller om nån sjunger lite falskt, med aningen för mycket kajal för att det egentligen ska matcha skäggstubben. Don't even get me started.

(Här måste jag nu konstatera att jag inte har en aning om hur man ska beskriva det användbara finska ordet myötähäpeä på svenska. Sympati-skämmighet? Nåjo, men ni fattar. Nån annan är pinsam, men det är jag som skäms.)

Men här måste jag stå ut en stund till, för jag hejar både på "Kintes lillasyster" och "Vincents mamma från dagis". De är ju åtminstone inte skämmiga, tack och lov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar