måndag 11 juni 2012

Attack of the 50 foot tomatampel

Nu tänker jag göra lite reklam här. För jag tror att jag i Närpestrakten har minst fyra läsare som jag inte är släkt med, och det här är till er:

Om ni i likhet med mig har drivit upp egna tomatplantor i vår och insett att de nu är två meter höga med sammanlagt tre blad och fyra blomknoppar, då kan ni ta en tur via svieron i Pörtmossa (Vasavägen 2470) och skaffa er en köpis-tomatplanta i stället. I Pörtmåsan matar de sina tomatplantor med kraftfoder och Red Bull, så tomatplantorna (eller tomatamplarna, om man ska vara noga) ser ut som om It Came From Outer Space. Jag förväntar mig en magnifik skörd i år.

Själv tycker jag att det är lite obehagligt med gårdsbutiker, eftersom man aldrig riktigt vet om man är på väg in i själva butiken eller i pannrummet. I det här fallet löser man frågan genom att stå och se förvirrad ut på gården en stund, så kommer någon och leder en till amplarna.

P.S. Jag vill understryka att jag varken är betald för eller ens ombedd att skriva det här, jag tycker bara att de där tomatamplarna nästan är för bra för att vara sanna. Skrattretande billiga, dessutom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar