fredag 23 mars 2012

Det var bättre förr

Eftersom jag inte har nåt liv letade jag nyss upp min gamla, saligen hädangångna blogg på Wayback Machine och blev lite betänksam: var jag inte roligare förr? Lite intelligentare, kanske? Och kunde fler ord? Kanske medelåldern har börjat ta ut sin rätt? Detta är högst alarmerande.

Men nu är det i alla fall fredag och då behöver man ingen intelligens utan bara ÖL, eller hur? (Obs: ironi. Jag avskyr öl.) Jag ska bänka mig framför teven och se Voice Finland, för dagis-Vincents mamma är med ikväll. Och så ska jag oroa mig lite, som sig bör, för ettåringen som tycks hålla på att utveckla en version av nu-stängde-hälsocentralen-för-helgen-så-nu-får-jag-feber.* Fem år senare är jag fortfarande lika dålig på att hålla nerverna i schack då mina barn blir sjuka, jag börjar darra på manschetten i samma stund som första bästa snorkråka uppenbarar sig. Nå, tjugo år till av omsorger så börjar man kanske vänja sig. Kanske.

* = Seriöst, alltså. Hälsocentralen stängde dörrarna klockan 16, och typ en kvart senare börjar pojken kännas lite varm. Är det nån form av sjätte sinne? Eller ett systemfel sponsrat av läkarstationen Dextra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar