måndag 5 mars 2012

Du där... ööh...

Inte nog med att jag inte längre hälsar på er i affären, jag kommer inte ihåg vad ni heter heller. Jag minns vad mina barn heter och vad min man brukar kallas, och med knapp nöd minns jag namnen på mina föräldrar. Men resten av er... nä.

Eller jo! Av nån märklig anledning minns jag namnen på väldigt många Hollywoodstjärnor, och deras barn och deras hundar och deras dejter sedan 1988. All den här informationen tar tydligen en massa hårddiskutrymme och följaktligen finns det ingen plats för namnen på gamla studiekompisar eller arbetskollegor.

Idag har jag tillbringat över nio timmar med att försöka komma på namnet på en dagisvikarie som jag har träffat säkert fyrtio gånger förr. Under vapenhot kan jag möjligen minnas namnen på 40% av min sons dagiskompisar, samt namnen på två av mammorna till dessa barn.

Men om jag nån dag möter Cameron Diaz eller Ben Stiller, då kommer jag att vara redo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar