onsdag 28 mars 2012

Vessaprat

Nyss gick jag in i badrummet där blöjroskisen stod, in all its glory, med locket lite på glänt. Det var ju så att säga en viss arom runt den, vilket fick mig att tänka på hur någon förklarat för mig att doftpartiklar, det är yttepyttesmå bitar av materialet som luktar.

Nu pausar jag här lite i texten så ni kan gå ut och ha era kväljningar i fred.

Såja.

Ja, det var väl bara det jag ville berätta. Det kan ni tänka på nästa gång ni går in på en allmän toalett där det luktar så där riktigt mustigt.


Angående rubriken: vessaprat är dagis benämning på analhumor och liknande, som man helst inte ska briljera med vid matbordet. Den dagisregeln har vi gjort till vår också. "Inget vessaprat när vi äter!" Kan också användas i överförd betydelse om allt man inte vill höra på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar