fredag 5 oktober 2012

Kan nån tända lampan?

Det var i och för sig ganska mysigt idag då det regnade så där ordentligt, men i övrigt känns det som om vi tillbringat de senaste tre veckorna insvepta i tät dimma. Mörkt är det också, hela tiden. Det som att skrida omkring i tillvaron med mössan över ögonen och kalla, våta omslag runt resten.

Jag tänker på intet sätt antyda att jag är värd en husmorssemester i Maldiverna (eller jo, det är jag) men jag skulle inte ha nåt emot ett par dagar med sol. Jag kan känna hur mina d-vitaminnivåer syltar ihop tills jag mest liknar en vampyr med taskigt immunförsvar. (Nå, just vampyrer måste väl ha extremt taskigt immunförsvar med tanke på att de är levande döda. Men ni förstår vad jag menar.)

2 kommentarer:

  1. Inte för att vädret kanske är så upplyftande, men husmorssemester till Lund kanske kan locka? Vi ska dessutom ha halloweenfest snart så det passar utmärkt med en vampyr som gäst :)

    SvaraRadera