tisdag 2 oktober 2012

Nu har vi persienner i stället

Nu har de hämtat våra flyttlådor, så vi är förbi det där stadiet som heter "riv upp allt och släng in det i nån hylla". I stället inleds nästa stadium, som heter "organisera allt tavara i snigeltakt".

Man får vara lite försiktig med att placera saker på måfå, för att man inte kom på nåt bättre. Plötsligt har det gått femtio år och de bär ut en med fötterna först, och i hallen ligger fortfarande den där skarvsladden som man gick och irriterade sig lite på i fem decennier.

I vår förra lägenhet utspann sig följande konversation år 2006:
- Nejjjj, häng inte upp de där fula sakerna i fönstret!
- Vi måste väl ha gardiner, solen lyser så starkt här och förresten bor grannarna mittemot bara femtio meter bort.
- Men nu kommer vi att låta dem slentrianhänga där i evighet amen!

Gissa vilka gardiner jag tog ner för en vecka sen? Just det.

(Och du läste alldeles rätt, jag tog inte ens ner dem och tvättade dem EN ENDA GÅNG på sex år. Jag avskyr gardiner: att sy dem, att hänga upp dem, att rycka dem ur ettåringens hand när han använder dem som serviett. Så jag befattar mig så lite som möjligt med dem. Så äcklig är jag.)

2 kommentarer:

  1. Hej! Vi har samma syn på gardiner verkar det som. Hittade hit via en rekommendation på Linn Jungs blogg. Och nu kommer jag nog att hänga även här. Tack för många leenden och skratt så här långt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Våga vägra gardiner! Och välkommen hit, det är trevligt att du hittat bloggen!

      Radera