torsdag 16 januari 2014

Can you see the stars tonight?

Jag är fascinerad bortom förståndets gränser av såna här "meet and greet"-tillställningar med stjärnor. Ni vet? Betala 500 euro för en VIP-biljett och du får träffa din idol i tio minuter och ta en bild på er två tillsammans där idolen ser sexig och uttråkad ut och du själv ser ut som en överviktig klimakteriehäxa med en dålig hårdag.

Och jag bara, liksom: varför? VARFÖR? Många tycks tro att deras möte på nåt sätt ska påverka stjärnan (annat än att göra honom/henne deprimerad och indränkt i pyttesmå spottpärlor från entusiastiska utsagor), kanske kommer han/hon att bedåras av beundrarens charm och/eller fantastiska skönhet och omedelbart skilja sig från Brad Pitt/Angelina Jolie för att gifta sig och leva happily ever after med ett galet fan. Vadå, det KAN väl hända? Abba-Agneta dejtade ju sin stalker, typ.

Skulle du komma på nåt vettigt att säga? Jag skulle väl bli starstruck så det bara visslade om det, och sen skulle jag stå där och humma i mina tio minuter och till sist anlägga min fotomin (överviktig klimakteriehäxa med dålig hårdag) för att sedan hastigt vallas ut av stjärnans assistent. Och alla skulle dra en lättnadens suck.

Allt detta har jag haft tid att fundera på eftersom jag numera är inloggad på Twitter mest hela tiden. Det är där de håller hus, stjärnorna och deras galna fans. Och jag då. För tvååringen har bestämt sig för att aldrig somna, nånsin. Under tiden som han aldrig somnar hinner jag åtminstone läsa jättemånga uppdateringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar