tisdag 7 januari 2014

Viktig info

Här under julsemestern, ungefär samtidigt som alla klingade i champagneglas och lovade göra bot och bättring, fick jag en tillfällig knäpp och tänkte att jag borde förnya bloggen. Allt jag har att säga - fitness edition! Sen kom jag på att jag tycker det är lite skrytigt när folk skriver mycket om sin träning, i alla fall på Fejjan. Bloggar är lite bättre, för dem måste man i alla fall aktivt söka upp. Dem får man inte oförhappandes upptryckta i sitt överviktiga ansikte medan man spelar Farmville och letar efter roliga kattbilder.

Anyway, bloggen fortsätter alltså vara ett sammelsurium av oväsentligheter. I stället roar jag mig i det tysta med min nya app på mobilen, som räknar ut hur långt och fort jag sprungit. En träningsdagbok man inte behöver fylla i själv! Det skulle man ha vetat där på 90-talet då man satt och plitade i sitt rutiga häfte. "3 set x 10 reps, 4 set x 8 reps." Vad jag nu skulle med dom uppgifterna.

I övrigt har jag stuckit mig med en nål i höger pekfinger idag. Vet ni hur svårt det är att hyvla ost med pekfingret inlindat, va? För att inte tala om att scrolla på telefonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar