tisdag 18 september 2012

Ett äpple om dagen håller inte doktorn borta

Jag har lovat mig själv att inte uppdatera Facebook om att jag är sjuk, för inlägg om folks diverse farsoter är så deprimerande.

Usch, nu har alla i familjen vinterkräksjuka.
Skriv en kommentar: Vad intressant, och våra barn är på samma dagis så snart får vi det också.

Ligger hemma i influensa för femte dagen i rad.
*Gilla*

Ja, vad kan man? Skriva en menlös kommentar som "åh nej!" eller "stackars dig!", på sin höjd. De flesta av ens vänner brukar bli sammanbitet tysta på Fb av alla dessa förkylningar och kräksjukor. Därav löftet.

Men jag har inte avgett nåt löfte när det gäller min blogg, så därför kan jag meddela alla (vad kan det vara? vad kan det vara? nu är ni alla hemskt nyfikna förstår jag!) att jag åkt på en av dessa förkylningar som tycks hemsöka landets befolkning extra flitigt i höst. This sucker's going up my bihålor, dessutom.

Så nu ska jag ursäkta mig från skrivandet och gå och tillbringa lite kvalitetstid med min nässköljningskanna. Samt ta allt jag hittar i vårt medicinskåp, inklusive tigerbalsam och barnens laxermedel.

2 kommentarer:

  1. Den huskuren kommer att rensa alla system. Kommer det att komma ett part two där du tar sjuklivet i detalj? Signatur hoppas-det-inte-smittar-över-nätet-för-jag-har-inget-laxermedel-hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, sjukjournal komplett med minutschema över hostattacker går att få mot en mindre inbetalning på mitt bankkonto.

      Radera