onsdag 12 september 2012

Nu kom du fel

Det är lite sorgligt att läsa användarstatistiken för den här bloggen ibland. Som idag. De två senaste sökorden som lett folk till mig är "tillfällig minnesförlust" (ett populärt ämne, minst en förvirrad typ per dag hittar bloggen), samt "jag har knarkat igen". Vilka eländiga situationer kan folk ha försatt sig i innan de surfade in på min blogg med just de där sökorden?

Själv är jag ju utbildad i att söka upp information, bland annat på nätet, och helst utan att hamna så fel som de här typerna. Min läkarkompetens och erfarenhet som drogbekämpare är däremot lika med noll. Men eftersom folk tycks söka upp mig i de ärendena också ska jag väl bidra med ett par visdomsord:

Om du lider av tillfälliga minnesförluster: Sluta försöka diagnostisera dig själv på nätet och ring hälsovårdscentralen i stället.

Om du har knarkat igen: Igen? Men herreminje. Varför försöker du bekänna det för Google? AA har säkert någon som lyssnar lite mer konstruktivt. Googla dom i stället.

Såja. Alla nöjda då?

2 kommentarer:

  1. Ha-ha. Jag har definitivt kommit rätt. Roligare blogg får man leta efter och jag behöver inte ens knark till det. Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju förstås möjligt att den här bloggen är ÄNNU roligare med lite knark i näsan. Jag kan inte uttala mig om det.

      Radera