lördag 1 december 2012

24 saker jag gillar, del 1

Eftersom det lätt blir en lång rad klagomål på den här bloggen ("jag får aldrig sova, jag får aldrig sova, jag får aldrig sova") tänkte jag tillbringa december med att påminna mig själv och andra om roliga saker, närmare bestämt saker som jag personligen gillar.

Detta inte minst sedan jag igår (en ovanligt sömnbristig dag) insåg att jag hela kvällen tänkt uteslutande på negativa saker (maginfluensa, räntor, stress, dammråttor, celluliter...). Nån måtta får det vara. Alors, voilà: här är min julkalender med roliga/trevliga/fjantiga/inspirerande saker.

Först ut är min omvittnade (och ofta utskrattade) faiblesse för amerikanska teveserier med vackra karlar i. Nummer ett av serier jag fastnat för var Prison Break, som jag snubblade över när alla andra redan hade sett och tröttnat på den och den gick i repris sent på nätterna. Eftersom jag inte kunde sitta uppe och uggla på nätterna impulsbeställde jag första säsongen på dvd i stället, vilket ledde till ett svårartat beroende där jag var tvungen att beställa säsong två, tre och fyra också, samt den jättedåliga "slutfilmen" där tevebolaget försökte piska de sista stackars dollarsen ur den döende hästen.

Jag kan serien utantill, speciellt säsong ett som var bäst, och när jag ligger ensam hemma med en flunsa är det alltid Prison Break som får rulla på teven tills familjen kommer hem och rycker upp mig ur min snoriga fantasivärld.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar