torsdag 20 december 2012

24 saker jag gillar, del 20

Jag tycker om att sitta på café. När jag flyttat hemifrån i mitten av 90-talet var hela cafégrejen ny och spännande för mig. I min barndom satt man just aldrig på café ety:
a) det fanns inga caféer där jag oftast befann mig
b) den allmänna österbottniska attityden var "vi har pieronen därhäim", alltså blir det inget dyrt köpebulla
c) vem har tålamod att sitta och slöa på café till ingon nytta när det finns ett helt jordgubbsland att rensa?

Att sitta på café i en timme eller mer, med onödigt dyrt köpebulla, är nog så nära jag har kommit ett uppror mot min barndoms värderingar.

Jag gillar fortfarande att sitta på café, allra helst på mitt favoritcafé med hembakade (och inte så dyra) bakverk. För tillfället blir det inte så många tillfället till det, eftersom barn i dagisåldern äter på 10 minuter och sen blir FRUKTANSVÄRT UTTRÅKADE. Men det finns för all del caféer med lekhörnor, så ibland blir det faktiskt av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar