lördag 8 december 2012

24 saker jag gillar, del 8

Ikväll är det en sån där mindre lyckad kväll då vardagen är emot en och det är svårt att komma på nåt man de facto gillar. Gillar? Jag gillar väl ingenting. Jag ogillar allt!

Men jag har i alla fall köpt en julhyacint idag så vi kan konstatera att jag gillar hyacinter. Femåringen gillar dem tydligen också, så mycket att han byggde ett bo åt vår nya familjemedlem av böcker och leksaker. Eftersom han tyvärr inte har någon byggmästarexamen har jag nu befriat blomman från det mesta av konstruktionen, på det att den inte ska falla ner och göra mos av underverket.

Förutom hyacinter gillar jag också blomsteraffärer. Och jättelika agrimarketar med inriktning på lantbruk (en skördetröska, nån?). Bara man får gå och kika på växter och fröpåsar och trädgårdshandskar så är jag nöjd.


Så här ser inte min hyacint ut. Bilden är snodd från den här bloggportalen. Min är en sån där vanlig med metallfolie runt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar