söndag 23 december 2012

24 saker jag gillar, del 23

Ni vet de där ögonblicken då man liksom stannar upp mitt i en mening och inser att jamen, det här! Det här älskar jag ju! Det finns många såna pyttesmå ögonblick och saker som kunde få plats här i min julkalender. Jag kan inte riktigt välja, faktiskt.

Svallvågor vid stranden. Höststormar. Doften av solbränd hud. En varm dusch efter en kall promenad. Stearinljus. Cafébesöket efter simhallsturen. När de släcker ljusen i biografen. Katten som somnat i ens famn. Fina stenar. Nymanglade lakan. En liten hand i min. Alldeles nya skrivböcker. Att äta lingon direkt ur skogen. Ösregn mot plåttak. Gosiga fårskinnstofflor. Popcorn. Långa kramar. Fotbad.

Jag väljer dem allihopa. Och jag önskar oss alla, både dig och mig, många sådana ögonblick - och förmågan att lägga märke till dem medan de varar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar