torsdag 17 maj 2012

Kanske, kanske

Förra natten var en mycket kort sejour mellan en uppesittarkväll och en ettåringen-vaknar-halv-sex-morgon, men jag lyckades ändå drömma en massa krafs. Bland annat drömde jag att jag hade två döttrar, förutom mina två söner då. Tyvärr lyckades jag inte komma på namnen på döttrarna, det hela var mycket förtretligt. Dessutom blev jag i drömmen bjuden på en väldigt motbjudande rostbiff, som snarare liknade nån typ av jättestor, rå lever. Hon som bjöd var en skum tant som inte åt nåt själv, utan bara drack vatten och fascinerat tittade på då jag åt, vilket fick mig att misstänka att käket egentligen var oätligt, kanske rent av förgiftat.

Vad lära vi oss av detta? Möjligen att:
a) jag behöver en husmorssemester, långt borta från barn och matlagning
b) min kännedom om kött och dess tillagande kanske inte är den bästa, eftersom jag inte kan skilja på en rostbiff och en lever, eller
c) sitt inte uppe och hetssurfa på Oikotie innan du går och lägger dig.

Håhå jaja. Kanske går jag och lägger mig tidigare idag. Kanske sover ettåringen ända till 6.30 imorgon. Säg inte nej, säg kanske, kanske, kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar