fredag 11 maj 2012

Saker jag lärt mig om mig själv denna vecka

1. Jag blir fort uttråkad av mat. Vi har hittills (innan min sparkampanj) slängt bort ganska mycket skämd mat, och det beror mest på att jag inte orkar äta samma sak två dagar i rad, inser jag nu. Rester? Boooring. De brukar få långligga i kylskåpet tills de måste föras till de sälla jaktmarkerna. Men nu har jag varit en duktig flicka och tuggat i mig det sista av allt: pannkakan, korvsoppan, de där gamla vindruvorna som börjar se lite ledsna ut.

2. Ett av mina mest osympatiska drag är att jag är missunnsam mot andra. Det är kanske förståeligt när man är fem år gammal och inte vill att nån annan ska leka med ens Barbiedockor, men när man är trettiofem är det inte kosher. Ner på golvet och gör hundra straffarmhävningar!

3. Det tar mig ynka fem dar att göra slut på en ugnsplåt med mockarutor. Okej, jag fick lite hjälp. Men bara lite.

2 kommentarer:

  1. Så vad gör du i din missunnsamhet som inte är kosher? För övrigt är det en och annan som får hänga med på armhävningarna. (Utom jag förstås. För jag tänker ljuga mej blå och hävda att jag unnar alla allt. Bara för att slippa armhävandet.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är väl ungefär som femåringen med Barbiedockorna. Sitter där och väser "my precioussss!" om nån grabbar åt sig det jag helst velat ha själv. Till och med fast jag inte vill ha det på riktigt utan bara lite sådär i teorin.

      Radera