fredag 10 februari 2012

Frågetimme

Fråga nr 1: varför är det aldrig nåt på teve på fredagskvällar?

(Jamen det är ju På spåret! Får man tycka. Om man täcks.)

Är det meningen att man ska vara ute på... öh, vad heter det, "disko-dans", eller vadå? Ändå vi töntiga småbarnsföräldrar som inte kan gå ut och inte orkar vara uppe längre än till elva på kvällen, eftersom det är väckning 06.00 även på helger? Här sitter vi med vårt fredagsmys och tittar på en gammal repris av Sveriges fulaste hem. Några rejäla långfilmer på fredagarna, det är vad som behövs.

Fråga nr 2: varför får man alltid finnar s.a.s. symmetriskt i ansiktet?

(Ja, jag vet att tvåan inte har nåt att göra med ettan.)

Har man en på höger kind, kommer det snart en på vänster. Får man en baddare på vänster käkben, kan man räkna med en kompis nere till höger inom ett par dagar. Är det bara jag som lagt märke till det här?

En ekofrissa jag var till en gång sa med självklart tonfall "ja, det beror på gallan" när jag gnällde om saken. Tyvärr koncentrerade hon sig sedan på andra saker, som att klippa en tveksam page av mitt hår, så jag fick aldrig reda på exakt varför gallan roar sig med att placera ut vuxenakne i jämnt fördelade mönster över mitt huvud. Men om nån annan har en teori, så säg bara till. Jag är idel öra. Och finnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar