torsdag 16 februari 2012

Friluftsliv

Jag och barnen var ute på gården idag för att okulärbesiktiga den 3 meter höga snödrivan nere vid soptunnorna (bonus: lätt odör från komposten). Storebror klättrade runt uppe på bergets topp medan jag höll fram lillebror mot den rena, obefläckade snön. Se, lilla barn, ditt livs första närkontakt med detta märkliga vita material!

Varvid jag glömde att lillebrors första reaktion alltid är att sätta saker i munnen, alternativt sätta munnen mot saker. Fump, sa det bara, eller egentligen sa det ju ingenting alls när han körde in huvudet i drivan, och så hade jag en vitpudrad, skrikande bebis i famnen, med snö precis överallt. Vojne vojne.

Nu kunde man skriva mer här men jag kan inte koncentrera mig. Den franska tjejen i 80-talsfilmen i teven framför mig har en så otrolig permanentad frisyr, komplett med en sån där liten chiffongscarf, att jag måste tokstirra på henne och bara börjar slinta med fubgrabra op tabgebterba,,,---

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar