söndag 26 februari 2012

Jag är min egen cheerleader

Jag undrar om jag är den enda småbarnsmamman som efter att ha brottat in två ungar och mig själv i tredubbla lager vinterkläder, letat reda på nappen, kommit ihåg mobilen, låst upp dörren igen för att hämta extrakläder till dagis, tröstat både den lilla ungen som är uttråkad och svettig och sömnig och den stora som bara är uttråkad och svettig, och till sist äntligen tryckt på hissknappen medan jag balanserar en 11 kg tung unge på vänsterarmen och två väskor och en soppåse på höger, jag undrar om jag då är den enda mamman i hela världsalltet som står vid hissen och högljutt hejar fram mig själv:

HEJA MAMMA FRISKT HUMÖR! DET ÄR DET SOM SUSEN GÖR! HEJA! HEJA! HEJA!

Det fånigaste är att det fungerar, på riktigt. Prova får du se. Gärna i Citymarket. Och glöm inte att lägga ut klippet på Youtube sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar