söndag 4 november 2012

Vänta nu lite

Stockmann har öppnat sin julbod idag. Vi råkade vara där (i entusiastisk jakt på två minimala krokar med limfastsättning, sånt måste man naturligtvis åka in till centrum för) och gick mycket, mycket försiktigt i mitten av gångarna för att inte Gripklon Grundvall (1,5 år) skulle få tag i allt för många svindyra julgranskulor av glas. Åååh, det var så vackert. Jag är en sån sucker för allt vad juldekorationer heter...

Därmed inte sagt att jag nödvändigtvis måste få min julfix redan den 4 november, eller tidigare. Jag saknar ett par rejäla högtider på höstkanten som skulle skjuta upp julhysterin en aning, så att man inte bleve allergisk mot krimskrams och glögg redan i mitten av december.

Halloween har vi redan firat med barnen, det hade ju i alla fall sin alldeles egen repertoar av slemmiga, ojuliga prylar. Nu funderar jag på att fira lite Thanksgiving också. Det är väl inte en så dum högtid? Bara att koka ihop en stor, god måltid (man får väl hoppa över kalkonen om man vill) och känna sig extra tacksam. Nån som är med?

4 kommentarer:

  1. Ja, julmust och adventsstjärnor lockar alla affärer med redan, och jag är också rädd för att tröttna (trots att jag älskar det!) så lite annat att fira vore inte helt fel, så att vi RIKTIGT kan njuta och frossa i julen sen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förr var det ju dessutom bara Halpa-Halli och Ikea som plockade fram julgrejset i oktober, men nu gör ALLA det, som du sa. Det behövs absolut motmedel!

      Radera
  2. Mat är gott, och äta bör man... Så thanksgiving vore väl inte helt dumt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Apselut! Jag har redan sneglat på en djupfryst kalkon i S-market, men de verkar kosta en mindre förmögenhet och sen får man äta kalkonrester fram till påska. Det kanske får bli nåt annat på menyn.

      Radera