torsdag 1 november 2012

Ljust och fräscht

Idag hade jag tänkt skriva ett gnälligt inlägg om att jag aldrig hinner skriva några gnälliga inlägg, för mina barn krånglar med insomnandet och kvällarna går åt till att bemöta deras diverse argument ("blmblmblmblm", samt "mamma, jag tycker inte om att sova") i stället för att mamma ska få ha sin förbaskade egentid nån herrans gång.

Men det kan jag inte göra, för idag har jag äntligen fått mitt efterlängtade skolskåp! Det är ett gammalt skåp som stått i mitt föräldrahem (och före det i en skola, får man anta) och som jag nu andäktigt tänker fylla med diverse kreativa prylar (=GARN!). Mina tålmodiga föräldrar har kört hit det hela vägen från Österbotten. Jag har alltid trott att jag ville bo i ett pittoreskt trähus och inreda det med nämnda skåp, men nu när jag tittar på underverket inser jag att jag egentligen ville ha det där skåpet i första hand och sen bygga en pittoreskt trähus runt det som regnskydd.

Det är möjligt att vår snälla granne och min härdade man fick diskbråck på köpet när de släpade åbäket uppför fyra trappor, men det kan nog anses vara värt det. Diskar har man ju flera stycken, men av detta skåp finns det bara ett exemplar. Allt för konsten!

2 kommentarer:

  1. Oooh! Du är också en garngalning, vad trevligt :) Önskar dej många njutningsfulla och skapande garnklappningsstunder invid Skåpet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst är jag det! Alla vi garngalningar borde absolut få ha ett eget Skåp, man känner sig mycket kreativare när allt har sin plats och syns ordentligt.

      Radera